Porozmawiajmy

Bloog

Mamy dla Ciebie coś ciekawegoo!

Marketing | Sprzedaż

9 zasad skutecznego landing page’a

19 maja 2022
strona internetowa projekt

Landing page – co to jest?

Landing page to pojedyncza strona docelowa, na którą użytkownik trafia po kliknięciu w reklamę, link w newsletterze czy inny baner w mediach społecznościowych. Landing page charakteryzuje nieskomplikowana budowa, z prostym i czytelnym przekazem. Znajdują się na nim sprecyzowane informacje promujące daną ofertę czy produkt. Nie zawiera standardowych elementów strony internetowej, takich jak zakładki, menu. Wszystko po to, aby skupić uwagę odbiorcy, ponieważ zazwyczaj tworzy się go w konkretnym celu. 


Strony docelowe odgrywają ważną rolę w generowaniu konwersji i osiąganiu celów sprzedażowych. Aby jednak były skuteczne, podczas projektowania trzeba pamiętać o kilku dobrych praktykach. Omówimy je w tym artykule. 

Po co tworzysz landing page? Sprecyzuj cel

Na początek zastanów się, co dokładnie chcesz przekazać i osiągnąć. Planujesz stronę docelową dla nowego produktu, usługi, a może chcesz zachęcić odbiorców do zapisów na newsletter czy webinar. Landing page tworzy się pod jedną konkretną akcję. Głównym celem jest generowanie konwersji i zdobycie jak największej liczby potencjalnych klientów/użytkowników. Sprecyzowanie celu pozwoli Ci na łatwiejsze podsumowanie i wyciągnięcie wniosków, czy osiągnąłeś zamierzony efekt.

Jakich elementów nie może zabraknąć na landing page?

Stworzenie landing page nie jest wielką filozofią, pod warunkiem, że pamiętasz o kilku podstawowych elementach. 

  1. Chwytliwy nagłówek, tu się wszystko zaczyna. Masz kilka sekund, żeby zatrzymać użytkownika, więc ten element przekazu jest jednym z kluczowych. Postaraj się stworzyć angażujący nagłówek skupiający się na korzyściach. Na starcie użytkownik powinien dowiedzieć się, o co chodzi w produkcie/usłudze. Pamiętaj jednak, żeby nie był zbyt długi, musisz szybko przejść do sedna.

  1. Ilustracje lub zdjęcia, dobrze dobrane są doskonałym uzupełnieniem nagłówku. Elementy wizualne są niezbędnym elementem nie tylko w stronach docelowych. Wiele osób jest wzrokowcami, więc dobre zdjęcia lub grafiki mogą zrobić tak samo dobrą robotę, co chwytliwy nagłówek. Zdjęcia powinny nawiązywać do treści i być wysokiej jakości.

  1. Napisz przekonujące treści. Podtytuły i teksty powinny być nieco bardziej szczegółowe niż sam tytuł. Staraj się, żeby to nie były suche i monotonne opisy produktu. Proste wyjaśnienie, o co chodzi w Twojej ofercie, napisane jasnym językiem korzyści. Zalety możesz wypunktować lub przedstawić w formie infografiki. Pamiętaj jednak o zasadzie jak najmniej treści. Nie atakuj użytkownika ścianą tekstu, zostaw puste miejsca. Czytanie powinno być lekkie i przyjemne.

  1. Wyraźne i wyróżniające się CTA. Powiedz wprost czytelnikowi, co ma zrobić. W zależności od celu, w jakim tworzysz landing page może to być przejście do sklepu, zapisanie się do newslettera, pobranie ebooka, zakup konkretnego produktu itp… Zazwyczaj to jedno lub dwa słowa, które wzywają do działania, jak “kup teraz”. Skup się na jednym komunikacie, nawet jeśli zamieścisz kilka przycisków, to lepiej, gdy komunikat jest niezmienny. Wyróżnij CTA, zadbaj o to, aby przycisk był odpowiednio widoczny i rzucający się w oczy. Wybierz też odpowiednie miejsce, żeby odbiorca nie szukał przycisku.

  1. Pytaj tylko o to czego potrzebujesz. Jeśli Twoja strona zawiera ankietę, pamiętaj nie zadawaj w niej zbędnych pytań. Landing z reguły jest prosty i przejrzysty, dlatego w ankietach zadawaj te pytania, na które faktycznie potrzebujesz odpowiedzi. To samo w przypadku formularzy do rejestracji.

  1. Dołącz formularz kontaktowy. Zamieszczenie oferty to jedno, ale są klienci, którzy mimo wyczerpującego przekazu potrzebują więcej informacji. Zadbaj o to, żeby w razie dodatkowych pytań lub wątpliwości mogli się łatwo z Tobą skontaktować.

  1. Wykorzystaj social proof. Pokaż opinie innych użytkowników, zamieść krótkie testimoniale. Niech nowi potencjalni klienci widzą, że inni już skorzystali. O tym czym jest społeczny dowód ufności i jak go wykorzystać pisaliśmy w artykule o Social Proof >>

  1. Strona powinna być responsywna. Co to oznacza? Twój landing page powinien być czytelny i dostosowany do różnych urządzeń. Wiele osób przegląda Internet w telefonie lub przy użyciu tabletu. Zadbaj o to, by treści i każdy element graficzny prawidłowo wyświetlały się w każdej rozdzielczości ekranu. Podobnie z formularzami, sprawdź czy działają również na urządzeniach mobilnych.

  1. Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek seo. Nawet jeżeli nie zamierzasz promować swojej strony, to warto używać właściwych słów kluczowych popularnych dla danego tematu. Aby wybrać odpowiednie słowa kluczowe możesz skorzystać z pomocy wyszukiwarek np. Answer The Public, Google AdWords Keywords Planer lub Keyword Tool.

Design landing page – o czym należy pamiętać?

Tworząc landing page trzeba pamiętać, że jego celem jest skupienie uwagi na przesłaniu, które niesie. Dobrze zaprojektowana strona docelowa powinna być przejrzysta, uboga w treści (im mniej tekstu, tym lepiej). Unikaj wszelkich rozpraszaczy, wyskakujących okienek, banerów, linków i innych elementów, które odwracają uwagę. Usuń całą część nawigacyjną strony, czyli zakładki menu. Klient ma być sfokusowany na tej stronie i na niej znajdzie wszystkie niezbędne informacje dotyczące produktu czy oferty.  Treść, wskazówki jak pisać teksty na stronę internetową znajdziesz w naszym artykule TUTAJ.

Pamiętaj, żeby pisać językiem korzyści, nie owijaj w bawełnę. Landing page zawiera konkretny przekaz, który ma nakłonić klienta do podjęcia działania.

Nie bój się kontrastów. Pamiętaj, by przyciski call to action były wyraźne, rzucające się w oczy.  Jeśli strona jest długa, zastanów się czy nie trzeba zamieścić kilku przycisków CTA. Wyróżnij, podświetl informacje kluczowe. Klient po zapoznaniu się z Twoją stroną docelową powinien nabyć kompletną wiedzę w danym temacie. 

Jak zrobić landing page? Techniczne kwestie landing page

Jak zrobić stronę docelową, która da klientom to czego potrzebują? Zasady już poznałeś, teraz przejdźmy do kwestii technicznych. Na rynku dostępnych jest mnóstwo kreatorów stron internetowych i landing page. W zależności od funkcji, których będziesz potrzebował mogą to być płatne narzędzia lub darmowe. Niemniej jednak wszystkie w obsłudze są bardzo podobne i przede wszystkim intuicyjne. Możesz skorzystać z dostępnych gotowych szablonów lub stworzyć swoją stronę docelową samodzielnie od podstaw. Kreatory zazwyczaj składają się z gotowych elementów/bloków, które wystarczy przesunąć na swój obszar roboczy. Naprawdę nie ma w tym wielkiej filozofii. Najważniejsze, to trzymać się opisanych zasad, a wtedy przygotowanie landing page będzie dla Ciebie jak bułka z masłem. Zapamiętaj, maksymalnie uproszczona “podróż” klienta zwiększy zyski Twojej firmy.

Zanim wypuścisz swoje dzieło w świat, dobrze sprawdź czy działa jak należy. Jak wyświetla się na różnych urządzeniach, czy wszystkie zamieszczone multimedia działają poprawnie. Przetestuj też przyciski CTA, czy przenoszą w odpowiednie miejsce. Ważna jest też szybkość ładowania strony, upewnij się, że Twoja witryna pobiera się wystarczająco szybko. 

Mam nadzieję, że nasze wskazówki pomogą Ci w tworzeniu angażujących landing page i tym samym zwiększyć współczynniki konwersji oraz przychody.

Recepta na udany landing page: