Strategia e-commerce

Przestań wymyślać kolejne zadania, których nie jesteś w stanie zrealizować. Działaj zgodnie ze skutecznym planem dbając o zadowolenia klienta i generuj wyższe zyski.

Kiedy rozważyć stworzenie strategii e-commerce?

  • nie widzisz efektów ze sprzedaży w sklepie internetowym,
  • chcesz zwiększyć wartość zamówień i liczbę klientów,
  • nie wiesz, jak promować sklep internetowy,
  • nie wiesz, jak dotrzeć do nowych odbiorców,
  • stresują Cię nowe technologie i nie wiesz jak je wykorzystać,
  • nie wiesz, jak zwiększyć użyteczność sklepu,
  • czujesz, że dotychczasowe działania nie przynoszą efektów,
  • potrzebujesz kompetencji w zespole do obsługi e-commerce,
  • odczuwasz chaos w organizacji.

Jak wygląda współpraca?

To tylko część działań, które oferujemy Ci w ramach przygotowania strategii e-commerce. Oto najważniejsze z nich:

Analiza rynku docelowego i klientów

Dowiesz się wszystkiego o swoim kliencie, poznasz jego potrzeby i na tej podstawie przygotujesz ofertę, która będzie sprzedawać. Otrzymasz od nas dokładny opis swojego klienta, dowiesz się kiedy i dlaczego podejmuje konkretne decyzje zakupowe. Zaplanujemy niezbędne działania, by dotrzeć do obecnych i nowych odbiorców. Przeanalizujemy rynek – jakie obecnie panują trendy i na co warto zwrócić uwagę w kontekście Twojej firmy.

Analiza SWOT

Nie każdy jest świadomy swoich wad i zalet. Także w sferze biznesowej. Wykorzystaj tę wiedzę, by poprawić funkcjonowanie firmy. Analiza mocnych i słabych stron oraz szans i zagrożeń będzie doskonałym punktem wyjścia do przygotowania skutecznej strategii i konkretnego planu działania.

Analiza konkurencji

Wreszcie przestaniesz zastanawiać się, dlaczego Twoja konkurencja sprzedaje więcej, bo zaczniesz robić to lepiej. Przygotujemy obszerny materiał, w którym przedstawimy wyniki badań – kim jest Twoja konkurencja i jakie są jej mocne i słabe strony?

Propozycja wartości

Odkryjesz, co jest najmocniejszą cechą Twojego biznesu. Zastanowimy się, jaki jest Twój wyróżnik na rynku i jakie działania należy podjąć, by klienci zdecydowali się na zakupy właśnie w Twoim sklepie.

Analiza produktu i oferty

Stworzysz produkty, których potrzebują klienci. Przestaniesz tracić czas na ofertę, która ich nie interesuje. Podczas analizy produktu sprawdzimy, czy Twoja oferta odpowiada potrzebom konsumentów oraz zasugerujemy konkretne rozwiązania dotyczące rozszerzenia lub zawężenia oferty produktowej. Przeanalizujemy zasadność cen w porównaniu do tego, co oferuje konkurencja.

Komunikacja i marketing

Twój klient poczuje, że mówisz właśnie do niego. Zacznie utożsamiać się z Twoją marką i regularnie wracać. Zaczniemy od przygotowania person, czyli typowych profili Twoich klientów. Zaproponujemy wytyczne do komunikacji, spójną identyfikację wizualną oraz budżet reklamowy. Stworzymy lub zaproponujemy lejek sprzedażowy oraz nowe kanały komunikacji, które sprawdzą się w Twojej branży.

Określenie celów

Odczujesz spokój i chęć do działania. Poczujesz, że Twój biznes idzie we właściwym kierunku, gdy zauważysz realizację pierwszych celów. Ważnym elementem strategii będzie jasno określona misja, wizja, a także cele i metody mierzenia ich realizacji. Na podstawie wcześniejszej analizy biznesowej przygotujemy listę wskaźników, które pozwolą Ci mierzyć efektywność działań marketingowych i osiągnąć stały wzrost organizacji. Zaproponowane cele będą punktem wyjścia do zaplanowania dalszych działań.

Rekrutacja i szkolenia

Twój zespół będzie zmotywowany, ambitny i chętny do rozwoju. Analiza kompetencji pracowników i agencji jest szczególnie istotna, by uniknąć sytuacji, gdy stworzona strategia nie odpowiada zasobom organizacji. Przenalizujemy mocne i słabe strony pracowników i przeprowadzimy niezbędne szkolenia, by zwiększyć wiedzę i umiejętności w zespole.

Wsparcie konsultanta

Gwarantujemy Ci bezpieczeństwo, partnerstwo i pełną przejrzystość działań. Na każdym etapie współpracy zapewniamy Ci wsparcie konsultanta oraz całego zespołu Strigoo. Nie musisz martwić się o utrudniony kontakt, czy nieodebrane telefony – dedykowany specjalista zadba o to, by przepływ informacji i komunikacja odbywały się sprawnie i komfortowo.

Przeczytaj jeszcze: