Strategia marketingowa

100 pomysłów na kampanie marketingowe na minutę. Zatrzymaj się. Czy to przynosi realne korzyści dla Twojego biznesu?

Potrzebujesz strategii marketingowej, gdy zauważasz:

  • brak oczekiwanych zysków z kampanii marketingowej,
  • niską sprzedaż,
  • brak nowych klientów,
  • brak rozpoznawalności marki,
  • brak wiedzy na temat marketingu,
  • brak kompetencji marketingowych w zespole,
  • brak jasno określonych celów,
  • chaos organizacyjny.

Jak wygląda współpraca?

To tylko część działań, które oferujemy Ci w ramach przygotowania strategii marketingowej. Oto najważniejsze z nich:

Analiza rynku docelowego i klientów

Dowiesz się wszystkiego o swoim kliencie, poznasz jego potrzeby i na tej podstawie przygotujesz ofertę, która będzie sprzedawać. Otrzymasz od nas dokładny opis swojego klienta, dowiesz się kiedy i dlaczego podejmuje konkretne decyzje zakupowe. Zaplanujemy niezbędne działania, by dotrzeć do obecnych i nowych odbiorców. Przeanalizujemy rynek – jakie obecnie panują trendy i na co warto zwrócić uwagę w kontekście Twojej firmy.

Analiza konkurencji

Wreszcie przestaniesz zastanawiać się, dlaczego Twoja konkurencja sprzedaje więcej, bo zaczniesz robić to lepiej. Przygotujemy obszerny materiał, w którym przedstawimy wyniki badań – kim jest Twoja konkurencja i jakie są jej mocne i słabe strony?

Propozycja wartości

Odkryjesz, co jest najmocniejszą cechą Twojego biznesu. Zastanowimy się, jaki jest Twój wyróżnik na rynku i jakie działania należy podjąć, by klienci zdecydowali się na zakupy właśnie w Twoim sklepie.

Persony marketingowe

Zrozumiesz, kim dokładnie jest Twój klient, zdobędziesz jego uwagę i przekonasz go do siebie. Aby przygotować skuteczną strategię marketingową, niezbędne jest zrozumienie, czym charakteryzuje się nasz klient. W tym celu przygotujemy persony, czyli wizualizację idealnego (ale realnego!) klienta. Otrzymasz od nas podsumowanie z cechami charakterystycznymi, przesłankami zakupowymi, obiekcjami, potrzebami.

Benefity racjonalne i emocjonalne

Poczujesz satyskację i dumę, gdy klienci stwierdzą, że muszą mieć Twój produkt. Na podstawie wcześniej przygotowanych person, opracujemy benefity racjonalne i emocjonalne, czyli wszystkie korzyści, jakie warto wykorzystać w komunikacji, aby odbiorca poczuł potrzebę posiadania Twojego produktu lub usługi.

Komunikacja i content

Popularność wśrod odbiorców wzrośnie, a konkurencja zblednie, gdy zobaczy nową komunikację Twojej marki! Przygotujemy plan contentowy i wytyczne do komunikacji, by Twoja marka docierała skutecznie do odbiorców. Zaplanujemy działania zgodnie z lejkiem marketingowym, aby klient na każdym etapie decyzyjnym poczuł się zaopiekowany.

Analityka i działania performance

Przestaniesz ponosić zbędne koszty i zapanujesz nad budżetem. Jak zbierać i analizować dane na temat kampanii marketingowych? Jak zoptymalizować budżet? Skonfigurujemy niezbędne narzędzia do analizy działań performance. Przygotujemy propozycję kampanii – od celów i koncepcji, przez KPI i sugestię budżetu, aż do raportowania.

Narzędzia

Ty i Twój zespół będziecie szybciej realizować codzienne obowiązki. Otrzymasz od nas listę narzędzi, które z pewnością usprawnią wiele procesów w organizacji. Narzędzia do automatyzacji obsługi sklepów, analizy wskaźników, e-mail marketingu i wiele więcej – zasugerujemy, które z nich wpiszą się w potrzeby firmy i przeszkolimy zespół z obsługi.

Rekrutacja i szkolenia

Twój zespół będzie zmotywowany, ambitny i chętny do rozwoju. Analiza kompetencji pracowników i agencji jest szczególnie istotna, by uniknąć sytuacji, gdy stworzona strategia nie odpowiada zasobom organizacji. Przenalizujemy mocne i słabe strony pracowników i przeprowadzimy niezbędne szkolenia, by zwiększyć wiedzę i umiejętności w zespole.

Wsparcie konsultanta

Gwarantujemy Ci bezpieczeństwo, partnerstwo i pełną przejrzystość działań. Na każdym etapie współpracy zapewniamy Ci wsparcie konsultanta oraz całego zespołu Strigoo. Nie musisz martwić się o utrudniony kontakt, czy nieodebrane telefony – dedykowany specjalista zadba o to, by przepływ informacji i komunikacja odbywały się sprawnie i komfortowo.

Przeczytaj jeszcze: