![zakupy online](https://strigoo.pl/wp-content/uploads/2023/06/mcommerce-wyroz-1024x535.jpg)
Bloog
Mamy dla Ciebie coś ciekawegoo!
Jak działa marketing rekomendacyjny i jak pozyskać dobre opinie na stronę www?
30 marca 2023![kciuki do góry](https://strigoo.pl/wp-content/uploads/2023/03/rekomendacja-1024x535.png)
Na pewno nieraz zdarzyło Ci się kupić produkt, który polecił Ci znajomy. Dzięki takim poleceniom sklepy zyskują nowych klientów bez dużego zaangażowania w promocję. Brzmi idealnie! Warto więc dbać o pozyskiwanie swoistych ambasadorów marki, pilnując jednocześnie najwyższej jakości produktów i usług.
Spis treści
- Dobra opinia wśród klientów – dlaczego jest tak istotna?
- W jaki sposób zbierać opinie o marce?
- Opinie o marce – wykorzystaj je w social media!
- Dlaczego warto dbać o marketing rekomendacyjny?
Dobra opinia wśród klientów – dlaczego jest tak istotna?
Nie da się zaprzeczyć, że ufamy bardziej opiniom znajomych i realnych użytkowników, niż tradycyjnym reklamom. Wielu konsumentów, zanim zdecyduje się na zakup, dopytuje o zdanie przyjaciół i przeszukuje sieć w celu zdobycia opinii doświadczonych użytkowników.
Jako właściciel sklepu internetowego z pewnością dbasz o wysoki poziom obsługi klienta i najwyższą jakość produktu oraz konkurencyjne ceny. To wszystko składa się na zadowolenie klienta, ale etapem, o którym często zapominamy jest pokazanie światu, że nasi klienci faktycznie z przyjemnością korzystają z naszych produktów i usług.
Zdążyłeś/aś już też pewnie zauważyć, że klienci są dużo bardziej skłonni, podzielić się negatywną opinią w sieci, niż poświęcić czas na polecenie Twoich usług… ale mamy kilka wskazówek, które pomogą Ci zdobyć pozytywne rekomendacje!
W jaki sposób zbierać dobre opinie? Jak zachęcić klientów?
Marketing rekomendacyjny to wszelkie działania, które zachęcają klienta do pozostawienia pozytywnej opinii o marce.
Jak działania możesz podjąć, by zwiększyć ilość opinii w swoim e-commerce?
- Zaplanuj akcje marketingowe
Na przykład: użytkownicy otrzymują produkt do przetestowania za darmo w zamian za opinię zamieszczoną na Twojej stronie. Możesz też zaoferować kod zniżkowy na kolejne zakupy w zamian za wystawienie oceny.
- Ułatw użytkownikowi udostępnianie produktu znajomym za pomocą jednego kliknięcia.
Zadowolony klient będzie polecał Twój produkt lub usługę… ale musisz mu to ułatwić. Widoczny przycisk “Udostępnij” to niezbędny dodatek w sklepie internetowym!
- Poproś o opinię wprost!
Nie wstydź się poprosić klientów podczas rozmowy o to, aby w wolnej chwili wystawili opinię o Twojej marce. Zadzwoń, wyślij maila z linkiem… może dodatkowo dorzucisz jakiś rabat?
- Wyświetlaj komunikaty na stronie lub w aplikacji
Możesz też skorzystać z różnego rodzaju pop-upów zachęcających użytkowników do wystawienia opinii. Ustaw pop-up tak, by wyświetlił się po złożeniu zamówienia.
- Skorzystaj z usług influencerów
Dobrze dobrana osoba do współpracy nie tylko przygotuje i opublikuje opinię o Twojej marce, ale także trafi do szerokiego grona odbiorców. Być może w komentarzach pojawi się dyskusja dotycząca Twoich produktów i usług, wieść o Twojej marce rozniesie się sama, a Ty zyskasz nowe grono potencjalnych klientów!
Opinie o firmie – wykorzystaj je w social media
Chwal się opiniami! Ktoś opublikował świetną opinię? Wyróżnij ją na stronie głównej sklepu. Dodaj post w social mediach. Zadbaj o to, by dotarła do szerokiego grona odbiorców.
Jeśli uda Ci się zbierać opinie regularnie, to świetny materiał na cykl postów, np. na Facebooku lub Instagramie.
Pamiętaj także o TikToku – krótkie nagrania, w których znany influencer opowie, jak bardzo jest zadowolony z Twojego produktu lub usługi może naprawdę zrobić furorę w sieci!
Dlaczego warto?
Marketing rekomendacyjny to niezliczona ilość korzyści dla Twojego biznesu.
Przede wszystkim obniżysz koszt pozyskania klienta. Dzięki poleceniom zdobędziesz klientów bez większej aktywności i wydawania budżetu na kolejne kampanie. Jedyne co musisz zrobić, to zadbać o jak najwyższą jakość obsługi. Wierzymy jednak, że ten cel przyświeca Ci zawsze i nie będziesz mieć trudności z zadbaniem o zadowolenie klientów!
Zwiększysz także widoczność swojej marki, wygenerujesz więcej odwiedzin na stronie i wreszcie zwiększysz sprzedaż.
Wysoka jakość obsługi i pełne zadowolenie użytkowników sprawi, że staną się oni lojalnymi klientami. Warto o to zadbać, bo powracający klient to największa wartość w biznesie internetowym.
Przeczytaj jeszcze:
![zakupy online](https://strigoo.pl/wp-content/uploads/2023/06/mcommerce-wyroz-1024x535.jpg)
![porzucone koszyki](https://strigoo.pl/wp-content/uploads/2023/06/cart-1024x535.jpg)
6 sposobów na zmniejszenie liczby porzuconych koszyków w Twoim e-commerce
![transport cross border](https://strigoo.pl/wp-content/uploads/2023/06/logistyka-cross-border-1024x535.png)