Porozmawiajmy

Bloog

Mamy dla Ciebie coś ciekawegoo!

Strategia

Marka w e-commerce. Jak wdrożyć skuteczną strategię Direct To Consumer

27 kwietnia 2023
direct to consumer

W dzisiejszej erze cyfrowej e-commerce osiągnął czołową pozycję w globalnym biznesie. Na przestrzeni lat handel elektroniczny przeszedł znaczące przemiany. Jedną z godnych uwagi zmian jest wzrost sprzedaży detalicznej bezpośrednio do konsumenta (Direct To Consumer). 

Popularność zakupów internetowych stwarza markom okazję do bezpośredniego kontaktu z finalnym odbiorcą. Między innymi dlatego producenci coraz częściej decydują się na otwarcie własnych sklepów firmowych. Na co powinieneś zwrócić uwagę jako przedsiębiorca, wdrażając model DTC? Przeczytaj artykuł i obejrzyj nagranie z webinaru, aby dowiedzieć się więcej.

Co oznacza Direct To Consumer – DTC?

Tak jak wspomnieliśmy we wstępie, Direct To Consumer (DTC) to strategia sprzedaży bezpośredniej od producenta do konsumenta. Oznacza to, że producent sprzedaje swoje produkty bezpośrednio klientowi końcowemu, bez pośrednictwa detalisty lub dystrybutora. Ta strategia umożliwia producentom większą kontrolę nad swoimi markami i cenami, a także umożliwia bezpośrednią komunikację z klientami, co pozwala na lepsze zrozumienie ich potrzeb i preferencji. Direct To Consumer może być także uzupełnieniem tradycyjnych kanałów dystrybucji.


Model DTC usuwa kilka etapów cyklu zakupowego, aby go przyspieszyć i zapewnić lojalnym klientom lepszą obsługę.

Dlaczego warto wykorzystać model sprzedaży bezpośredniej do klienta

Sprzedaż w modelu DTC oferuje kilka korzyści w porównaniu z tradycyjnymi modelami detalicznymi. Eliminując potrzebę pośredników, model DTC pozwala producentom kontrolować każdy aspekt podróży ich produktu do klienta.

Jednym z głównych powodów, dla których firmy wybierają DTC, jest pełna kontrola nad procesem sprzedaży i wizerunkiem marki. A także skrócenie ścieżki między producentem a finalnym klientem. Główne korzyści wynikające z wdrożenia tego modelu to:

  • szybsze wprowadzenie produktu do sprzedaży
  • odpowiedzialność za markę 
  • spójność komunikacji marki w każdym kanale

Wdrożenie modelu DTC może pomóc firmom zaoszczędzić na kosztach, eliminując pośredników, umożliwiając im ustalanie cen swoich produktów w bardziej konkurencyjny sposób przy jednoczesnym utrzymaniu marży zysku.

Co więcej, model DTC wspiera firmy w budowaniu relacji z klientami, pomagając im lepiej zrozumieć ich potrzeby i preferencje. Pozwala to również na oferowanie spersonalizowanych doświadczeń, zwiększając lojalność klientów.

Wyzwania związane z DTC

Chociaż DTC ma wiele zalet, wiąże się również z wyzwaniami. Należy o tym pamiętać przy określaniu najlepszego podejścia dla Twojej firmy. Na co powinieneś zwrócić szczególną uwagę?

Konkurencja – Przy obecnym tempie pojawiających się nowych graczy DTC na rynku, konkurencja w przestrzeni e-commerce jeszcze bardziej wzrosła. W tym konkurencyjnym krajobrazie marki muszą się wyróżniać, zwiększać świadomość o sobie i zaangażowanie klientów. 

Wydatki na marketing – Aby sprzedawać swoje produkty zarówno w sklepie stacjonarnym, jak i w Internecie, trzeba zainwestować sporo pieniędzy w cyfrowe strategie marketingowe, które przyniosą korzyści Twojej firmie. Na przykład trzeba wykupić reklamy na Facebooku lub w Google Ads, co kosztuje. Trzeba również zainwestować w content marketing, co oznacza nabycie odpowiedniego oprogramowania i narzędzi edytorskich.

Nie ważne czy chodzi o czas, czy pieniądze, marketing Twoich produktów w celu sprzedaży bezpośredniej konsumentowi będzie się wiązał z pewnymi kosztami.

Poprawa jakości obsługi klienta – Pełna kontrola nad firmą oznacza, że ​​musisz dbać o lepszą jakość obsługi klienta. Powinieneś zadbać o to, by wszystko działało bez zakłóceń.

Twoja strona internetowa musi działać płynnie, aby klienci mogli łatwo dokonać zakupu. Twoja obsługa klienta musi być dostępna w odpowiednich godzinach, aby pomóc z ewentualnymi problemami. I wiele więcej…

Twoim zadaniem jest zapewnienie klientom bezproblemowych zakupów online. Oznacza to, że musisz regularnie kontrolować swoje kanały sprzedaży i operacje, aby mieć pewność, że wszystko działa sprawnie.

W to wlicza się także…

Realizacja zamówienia – Duża liczba zamówień oznacza, że sprzedaż bezpośrednia konsumentowi działa dobrze, ale czasami może być to wyzwaniem. A ponieważ nie korzystasz z pomocy logistycznej innych firm, może być to dla Ciebie trudne.

Jeśli codziennie otrzymujesz dużą ilość zamówień, możesz mieć do zrealizowania setki wysyłek, które trzeba sfinalizować w wyznaczonym czasie. Jeśli nie będziesz tego pilnować, może to negatywnie wpłynąć na zadowolenie klientów.

To tylko kilka wyzwań, jakie niesie ze sobą posiadanie marki e-commerce skierowanej bezpośrednio do konsumentów. Pamiętaj, pełna kontrola nad biznesem to nie wszystko, musisz również w pełni odpowiadać za jego funkcjonowanie, aby klienci byli zadowoleni.

Dobre praktyki sprzedaży w modelu Direct To Consumer? Nagranie z webinaru

Chcesz dowiedzieć się, co na temat Direct To Consumer mają do powiedzenia eksperci e-commerce? Obejrzyj webinar, Paweł Paszkowski (Strigoo) i Mateusz Borowik (Aurora Creation) poruszają w nim następujące zagadnienia:

  • Co oznacza model sprzedaży DTC, Direct-To-Consumer
  • Z jakimi wyzwaniami spotykają się marki prowadzące działania w modelu DTC
  • Jakie rozwiązania pomagają producentom uporządkować procesy w sprzedaży bezpośredniej
  • Jakie są dobre praktyki związane ze sprzedażą w modelu DTC
  • 5 trendów, które będą miały największe znaczenie w modelu sprzedaży bezpośredniej
Marka w e-commerce. Jak wdrożyć skuteczną strategię Direct To Consumer – nagranie z webinaru.

Webinar prowadzą:

🟣 Paweł Paszkowski

CEO i konsultant e-commerce w Strigoo

Ekspert e-commerce, związany z branżą od ponad 12 lat. CEO i konsultant w agencji doradczej Strigoo. Odpowiedzialny za tworzenie strategii dla sklepów internetowych, doradca zarządów wielu ekomersów. Doświadczenie zdobywał podczas współpracy m.in. z Frisco, Allegro, Rowerzysta.pl, SklepBiegacza.pl, Desportivo.pl. Wykłada na studiach podyplomowych Menadżer E-commerce (które współtworzył) oraz Marketing Internetowy na Politechnice Białostockiej.

🟣 Mateusz Borowik

Współzałożyciel i CEO Aurora Creation 

Związany z branżą od ponad 10 lat, zdobył szerokie doświadczenie w tworzeniu i rozwijaniu e-commerce, które przyczyniło się do sukcesu wielu renomowanych marek, takich jak Koszulkowo, Gerda, Pierre Rene czy 4szpaki.pl. Wraz z zespołem specjalistów z Aurory, skutecznie wspiera klientów w przenoszeniu ich na wyższy poziom. Prywatnie fan squasha i górskich wędrówek.