Bloog
Mamy dla Ciebie coś ciekawegoo!
Jak działa marketing rekomendacyjny i jak pozyskać dobre opinie na stronę www?
30 marca 2023Na pewno nieraz zdarzyło Ci się kupić produkt, który polecił Ci znajomy. Dzięki takim poleceniom sklepy zyskują nowych klientów bez dużego zaangażowania w promocję. Brzmi idealnie! Warto więc dbać o pozyskiwanie swoistych ambasadorów marki, pilnując jednocześnie najwyższej jakości produktów i usług.
Spis treści
- Dobra opinia wśród klientów – dlaczego jest tak istotna?
- W jaki sposób zbierać opinie o marce?
- Opinie o marce – wykorzystaj je w social media!
- Dlaczego warto dbać o marketing rekomendacyjny?
Dobra opinia wśród klientów – dlaczego jest tak istotna?
Nie da się zaprzeczyć, że ufamy bardziej opiniom znajomych i realnych użytkowników, niż tradycyjnym reklamom. Wielu konsumentów, zanim zdecyduje się na zakup, dopytuje o zdanie przyjaciół i przeszukuje sieć w celu zdobycia opinii doświadczonych użytkowników.
Jako właściciel sklepu internetowego z pewnością dbasz o wysoki poziom obsługi klienta i najwyższą jakość produktu oraz konkurencyjne ceny. To wszystko składa się na zadowolenie klienta, ale etapem, o którym często zapominamy jest pokazanie światu, że nasi klienci faktycznie z przyjemnością korzystają z naszych produktów i usług.
Zdążyłeś/aś już też pewnie zauważyć, że klienci są dużo bardziej skłonni, podzielić się negatywną opinią w sieci, niż poświęcić czas na polecenie Twoich usług… ale mamy kilka wskazówek, które pomogą Ci zdobyć pozytywne rekomendacje!
W jaki sposób zbierać dobre opinie? Jak zachęcić klientów?
Marketing rekomendacyjny to wszelkie działania, które zachęcają klienta do pozostawienia pozytywnej opinii o marce.
Jak działania możesz podjąć, by zwiększyć ilość opinii w swoim e-commerce?
- Zaplanuj akcje marketingowe
Na przykład: użytkownicy otrzymują produkt do przetestowania za darmo w zamian za opinię zamieszczoną na Twojej stronie. Możesz też zaoferować kod zniżkowy na kolejne zakupy w zamian za wystawienie oceny.
- Ułatw użytkownikowi udostępnianie produktu znajomym za pomocą jednego kliknięcia.
Zadowolony klient będzie polecał Twój produkt lub usługę… ale musisz mu to ułatwić. Widoczny przycisk “Udostępnij” to niezbędny dodatek w sklepie internetowym!
- Poproś o opinię wprost!
Nie wstydź się poprosić klientów podczas rozmowy o to, aby w wolnej chwili wystawili opinię o Twojej marce. Zadzwoń, wyślij maila z linkiem… może dodatkowo dorzucisz jakiś rabat?
- Wyświetlaj komunikaty na stronie lub w aplikacji
Możesz też skorzystać z różnego rodzaju pop-upów zachęcających użytkowników do wystawienia opinii. Ustaw pop-up tak, by wyświetlił się po złożeniu zamówienia.
- Skorzystaj z usług influencerów
Dobrze dobrana osoba do współpracy nie tylko przygotuje i opublikuje opinię o Twojej marce, ale także trafi do szerokiego grona odbiorców. Być może w komentarzach pojawi się dyskusja dotycząca Twoich produktów i usług, wieść o Twojej marce rozniesie się sama, a Ty zyskasz nowe grono potencjalnych klientów!
Opinie o firmie – wykorzystaj je w social media
Chwal się opiniami! Ktoś opublikował świetną opinię? Wyróżnij ją na stronie głównej sklepu. Dodaj post w social mediach. Zadbaj o to, by dotarła do szerokiego grona odbiorców.
Jeśli uda Ci się zbierać opinie regularnie, to świetny materiał na cykl postów, np. na Facebooku lub Instagramie.
Pamiętaj także o TikToku – krótkie nagrania, w których znany influencer opowie, jak bardzo jest zadowolony z Twojego produktu lub usługi może naprawdę zrobić furorę w sieci!
Dlaczego warto?
Marketing rekomendacyjny to niezliczona ilość korzyści dla Twojego biznesu.
Przede wszystkim obniżysz koszt pozyskania klienta. Dzięki poleceniom zdobędziesz klientów bez większej aktywności i wydawania budżetu na kolejne kampanie. Jedyne co musisz zrobić, to zadbać o jak najwyższą jakość obsługi. Wierzymy jednak, że ten cel przyświeca Ci zawsze i nie będziesz mieć trudności z zadbaniem o zadowolenie klientów!
Zwiększysz także widoczność swojej marki, wygenerujesz więcej odwiedzin na stronie i wreszcie zwiększysz sprzedaż.
Wysoka jakość obsługi i pełne zadowolenie użytkowników sprawi, że staną się oni lojalnymi klientami. Warto o to zadbać, bo powracający klient to największa wartość w biznesie internetowym.